بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد الله رب العا لمين الرحمن الرحيم ما لك يوم الدين والصلاة والسلام على محمد المبعوث رحمة للعالمين وعلى اله وصحبه والسائرين على دربه الى يوم الدين

Apa yang ingin kita bincangkan???

Thursday, April 2, 2009

Pertama sekali, segala puji bagi ALLAH; tuan empunya segala empayar kekuasaan serta selawat dan salam ke atas Rasulullah s.a.w. ingin dukhabarkan di sini, saya bukanlah seorang yg beridea kritis, berilmu tinggi dan berjiwa sufi. Amat jauh sekali untuk saya mencapai tahap itu. Setiap perkara perlu ada matlamatnya agar ia tidak lari daripada sasaran2 yang telah ditetapkan. Sebagai permulaan, perlulah untuk menetapkan perkara2 pokok yg ingin dibincangkan di dalam blog ini.

Adalah perlu untuk diberi keutamaan pada setiap perkara pokok dan bukannya cabang. Perbincangan mengenai perlunya untuk menyelaputi dunia ini dengan Islam adalh lebih penting berbanding mengenai perkara seperti mengatasi bid'ah, berzikir beribu-ribu kali dan sebagainya. memang tidak dinfikan bahawa itu juga amat penting. tetapi, lihatlah keadaan sekarang. anda sendiri boleh menentukan keadaanya. budaya jahiliyyah sudah tidak diambil peduli. hiburan melampau-lampau, seks bebas, pembunuhan, dan entah apa2 lagi. hanya Islam sahaja yang mampu menyelamatkan mereka.
Muqaddimah bagi permulaan blog ini mungkin dapat membntu saya sebagai garis panduan dalam penulisan ini. harap dapat komen jika ada kesalahan dan dijauhkan daripada dosa2 dalam penulisan ini.

0 comments:

اللهم امين. واخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين

Semoga diampuni dan dijauhkan dari dosa2 sepanjang penulisan ini. Ambil yang jernih dan baikilah yang keruh itu.

Sedikit Coretan

Anda tahu apa yang saya tidak tahu,
Tapi mungkin, saya tahu apa yang anda tidak tahu.

So, mari berdiskusi!!

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP